
-
2022
Get in the zoneMed drygt 20 års erfarenhet av att tillverka snus av absolut högsta kvalitet och efter två års utveckling med tester av hundratals experter och konsumenter vill vi nu stolt presentera vår tobaksfria produktserie ZONE X.
-
2019
Naturen som inspirationskällaVår senaste stjärna, skruf Nyans, lanseras under våren 2019. En helt ny produktserie med ekologisk tobak och en hint av naturnära inslag.
-
2018
Vitt är det nya svartaSlimmade, helvita portioner gjorda på växtfibrer är melodin 2018. Supersuccén rullar vidare och nu finns skruf Super White i flera olika utföranden och smaker.
-
2017
50 miljoner dosor and counting...2017 passerar vi den magiska gränsen 50 miljoner dosor i rullande årsvolym. Leker vi med tanken och staplar dosorna på varandra blir det 1 200 000 höjdmeter, motsvarande ca 4000 Eiffeltorn.
-
2015
Ekologiskt!Våren 2015 lanserar vi vårt första snus med enbart ekologisk tobak på den svenska marknaden. Något vi är oerhört stolta över.
-
2012
Småländska skogen inspirerarVåren 2012 utökar vi vår varumärkesportfölj med Smålands Brukssnus. Ett traditionellt snus till ett riktigt småländskt pris.
-
2011
Framtidssäkrad produktionProduktionen tar riktig fart och för att kunna matcha efterfrågan bygger vi en ny, modern och större fabrik i Sävsjö.
-
2006
Knox lanserasHösten 2006 lanserar vi det nya varumärket Knox. Det blir snabbt en succé och är numera Sveriges mest sålda snusdosa.
-
2005
Imperial Brands köper SkrufMed vår nya partner, brittiska Imperial Brands, fortsätter vi arbetet med att göra ett ännu bättre snus, ha tydligare miljöfokus och höja våra hållbarhetsmål.
-
2004
Skruf intar NorgeSkruf lanseras på den norska marknaden. Norge och Skruf inleder en relation som håller sig stark än idag, och nästan varannan dosa som säljs i grannlandet är en skrufdosa.
-
2003
Första vita dosan säljsI början på millenniet var alla dosor mörka, så vi tänkte tvärtom och tog fram den numera klassiska vita dosan.
-
2002
SnusrebellerVännerna Adam och Jonas sätter Smålands södra skogar på den svenska snuskartan och grundar Skruf, med mottot att det måste finnas fler aktörer på den svenska snusmarknaden.
När vi startade vår resa 2002 var det kanske inte många som trodde på oss. Och visst, vi förstod själva att vi hade en tuff uppgift framför oss. Men vi såg verkligen en möjlighet att utmana det då rådande snusmonopolet och visa att saker kan göras på ett annorlunda och modernare sätt. Det borde varit omöjligt, men det gick rätt bra. Idag är vi nordens näst största snustillverkare med över 300 medarbetare. Och vi fortsätter att växa.
Vi är stolta över att vara utmanaren som lyckades. Men vi är inte mätta och nöjda. Tvärtom har vår resa bara börjat.
Utmanaren som blev en svensk klassiker
Vår framgång på svenska och norska marknaden bygger på att vi alltid sätter kunden i fokus. Att analysera marknaden och se vart det finns möjligheter gör att vi kan vara snabbfotade och skapa produkter som den moderna snusaren vill ha.
Det sättet att tänka har lett oss fram till skapandet av Knox – Sveriges mest sålda snusstock. Redan 2003 tog vi på Skruf fram den första, numera klassiska, vita snusdosan. Våra framgångar sporrar oss till att fortsätta överraska och tänka nytt på daglig basis.
Trender och tradition i en naturlig symbios
En av våra styrkor är att vi vet att snusvanor förändras. Därför gör vi allt för att förändras med vår samtid. Genom att vara ett snabbfotat företag med örat mot rälsen kan vi vara tidiga på möjligheterna som nya innovationer banar väg för, som t.ex. de tobaksfria nikotinportionerna. Men även om vi rör oss framåt kommer vi alltid att lyssna på våra konsumenter för att utveckla produkter för framtiden, utan att tappa greppet om vår tradition att sätta skruf på tillvaron.
Småländsk yrkesstolthet och ambition
Att vara en utmanare som lyckas välta ett monopol kräver inte bara mod. Det kräver också disciplin och tydlighet. Vi sätter stort pris på det småländska arv av yrkesstolthet och ambition som präglar vår arbetskultur. Vårt mål är att erövra norden från vår bas i småländska Sävsjö. Det kan låta svårt, men vi vet vad vi kan. Och vi vet vart vi ska.