Om oss på Skruf

Skruf Snus AB grundades 2002 och den första snusdosan såldes hösten 2003. Snuset började tillverkas i närheten av orten Skruv i Småland och därav namnet. Sen starten har företaget växt för varje år. Idag är Skruf Snus AB Sveriges näst största snusföretag med en omsättning på över en miljard kronor och ca 300 anställda. Företaget fortsätter att växa i både Sverige och Norge och nya produkter lanseras kontinuerligt under våra tre varumärken Skruf, Knox och Smålands Brukssnus. Huvudkontoret ligger i centrala Stockholm men all produktion sker fortfarande i småländska Sävsjö.

Det finns flera anledningar till varför det är intressant, roligt och utmanande att arbeta hos oss på Skruf. Det främsta är att vi är ett starkt team med engagerade medarbetare i en dynamisk miljö. Det är något du måste inspireras av om du ska trivas i Skruf-familjen. Som Marknadsanalytiker hos oss kommer du att spela en central roll och tillsammans med dina drivna kollegor Sonja, Johan och Andre arbeta för att utveckla Skrufs marknadsposition. Du kommer att vara placerad i hjärtat av Skrufs Insights & Intelligence organisation och stödja avdelningen i såväl det operativa som strategiska arbetet i prognos, förbättring och implementering.

Om rollen

Som marknadsanalytiker skapar du rapporter, analyser och rapporterar resultat efter våra KPI:er. Du arbetar med prognos, förbättring och implementering. Ditt ansvar innefattar att samla in, bearbeta och analysera data och dra slutsatser för nuvarande samt framtida affärsstrategier. Du samarbetar med kollegor i Stockholm men även europeisk nivå i Tyskland. Placeringen av tjänsten är på vårt kontor i centrala Stockholm och du rapporterar till Head of Insights & Intelligence.

Exempel på arbetsuppgifter

  • Involvera, följa upp, analysera och omsätta insikterna i nya aktiviteter
  • Driva och delta i projekt som involverar flera avdelningar
  • Arbete i MS Office och SAP
  • Prognos: Samla information från interna och externa källor och analysera data för att ta fram korrekta prognoser. Ständigt se över och utveckla hur vi gör prognoser för att de ska bli så korrekta som möjligt.
  • Prissättning: Analysera och ta fram prognoser kring prissättning.
  • Marknads-, konsument-, handels- och konkurrensanalys: Du arbetar proaktivt för att leverera marknadsinsikt och rekommendationer genom lämpliga rapportformat för att forma nuvarande och framtida affärsstrategier.

Vi söker dig som har

  • Relevant utbildning inom ekonomi, business eller liknande
  • Du är van användare av MS Office och SAP
  • Samlat på dig år av erfarenheter av liknande arbete av både marknadsanalys, prognos, kommersiell förståelse, prissättningsmodeller gärna från livsmedelsbranschen eller FMCG
  • Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.

Så här tror vi att du är:

För att trivas hos oss tar du stort ansvar och är prestigelös, flexibel och trivs att arbeta i en föränderlig och internationell miljö. Du tar egna initiativ, har en god känsla för detaljer samt är en god projektledare som sätter högsta prioritet på att uppnå mål och lösa problem. Analys och uppföljning är något som intresserar dig och du vet att det är viktigt för att kunna ta actions och nå resultat i ditt arbete. Du är noggrann, kvalitetsmedveten, besitter en hög analytisk förmåga samt är en kommunikativ person som kan presentera komplexa ämnen på ett enkelt sätt och inspirera kollegor internt.

Välkommen med din ansökan här!

I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Paul Sredojevic på Paul.Sredojevic@wise.se, 076-000 18 63 eller Sabina Axelsson på sa@kimm.se, 076-620 29 42

Annonsen kommer att ligga ute till och med den 19 maj 2019 och vi ser fram emot att få din ansökan på engelska via www.wise.se senast det datumet. Vi tar inte emot ansökningar via mail. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum.